سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش های بازاریابی دیجیتال

هشتگ گذاری در اینستاگرام اهمیت ویژه ای در میزان دیده شدن پست های شما و نتیجه افزایش فالوور اینستاگرام دارد. در ادامه به چند نکته در هشتگ گذاری اینستاگرام اشاره می کنیم.

1- از هشتگ های نامرتبط استفاده نکنید

اگر من یک مطلب آموزشی در زمینه بازاریابی دیجیتال نوشته باشم و هشتگ #خندوانه به آن بزنم، قطعا اشیشتباه بزرگی را مرتکب شده ام. زیرا تنها به این فکر کرده که چون هشتگ خندوانه پرطرفدار است پس به دیده شدن پست من کمک می کند.

اما واقعیت این است که کاربرانی که خندوانه را سرچ می کنند حتی اگر پست من را هم ببییند بازهم برای من سودی نخواهد داشت زیرا این افراد مخاطب محتوای من نیستند. و از طرفی امکان ریپورت کردن مطلب توسط کاربران وجود دارد. یعنی کاربران می توانند به نشانه اعتراض مطلب شما را که از هشتگ نامرتبط استفاده کرده است را به اینستاگرام گزارش دهند.

 

2- همه هشتگ ها را در کپشن ننویسید

این امکان وجود دارد که گاهی هشتگ را در متن کپشن خود بگنجانید. مثلا شما متنی در کپشن نوشته ای که عبارت بازاریابی اینستاگرامی در آن وجود دارد و شما این عبارت را به صورت #بازاریابی_اینستاگرامی می نویسید که به صورت هشتگ دیده شود.

این کار اگر تنها برای یک یا دو کلمه باشد مشکلی نیست، اما اگر از تعداد زیادی هشتگ در متن خود استفاده کنید، ارزش معنایی کپشن را کاهش داده اید. بهتر است که هشتگ های خود را جداگانه در زیر کپشن بنویسید.

 

3- از 10 هشتگ استفاده کنید

اینستاگرام این امکان را فراهم کرده است که برای هر پست خود تا 30 هشتگ استفاده کنید. اما آزمایش های مختلف نشان می دهد که بهترین حالت این است که از 10 هشتگ استفاده کنید.

 

4- از هشتگ های پیشنهادی اینستاگرام استفاده کنید

اگر در بخش هشتگ ها جستجو کرده باشید حتما متوجه هشتگ های پیشنهادی اینستاگرام شده اید. از این پیشنهاد ها برای کشف هشتگ های جدید استفاده کنید.

 

5- هشتگ های خیلی سنگین را استفاده نکنید

دقت داشته باشید که هشتگ های خیلی سنگین نمی توانند کمک کننده باشند. مثلا اگر هشتگ #عکاسی در زیر پست یک عکاس خیلی کمک کننده نیست زیرا به قدری هشتگ پرجستجو و سنگین است که در هر ثانیه چندین پست جدید با این هشتگ منتشر می شود و احتمال دیده شدن مطلب شما به شدت پایین  است.

سعی کنید از هشتگ هایی استفاده کنید که جستجوی متوسطی دارند و خیلی کلی نیستند. مثلا هشتگ #عکاسی_درشب هشتگ مناسب تری است.